ÍNDEX DE RECEPTES

1 d’abril del 2012

CONFITURA DE PEBROTS VERMELLS

Avui com que no he hagut de fer les postres perquè les han portat la Diana i l'Eloi, uns flams d'ou molt bons, he tirat de receptes pendents per a publicar, i ha tocat als pebrots! Una confitura de pebrots vermells molt bona que em va dir una companya fa temps i que després he vist en molts blocs de receptes de cuina amb Thermomix. Damunt d'una torradeta amb formatge de cabra i confitura d'aquesta, queda especialment una mossegada deliciosa!
Us deixo l'enllaç dels panadons, que veureu que és una menja típica de Setmana Santa de la meva terra, i en especial d'Isona!  PANADONS. Per cert, encara no us havia dit que aquesta recepta va ser seleccionada pel gran cuiner Fermí Puig, i la va publicar en el seu ultim llibre "Més cuinetes", i com podeu imaginar-vos em va fer molta il·lusió, és tot un honor!
CONFITURA DE PEBROTS VERMELLS
Ingrediens
400 g de pebrots vermells
200 g de sucre
100 g de vinagre (em va fer cosa posar-ne tant... vaig posar 70)
50 g d'aigua
Preparació
En el got de la Tmx posem els pebrots nets i a trossos, triturem 6 segons a vel. 4. Amb l'espàtula fem baixar les restes de pebrot.
Afegim la resta d'ingredients iprogramem 40 minuts, temperatura varoma, volocitat 1. Traiem el cubilet i posem damunt la tapa el cistellet, d'aquesta manera sortirà el vapor. Si passat aquests temps  veiem que la textura no es la que ens agradam encara està poc espessa, programem uns minuts més, però penseu quan es freda espesseig.
Guardem en u  pot hermètic, en calent. Posem boca aball per a fer el buit (o bullim cobert d'aigua duant 10.15 minuts)
És una confitura molt bona per combiar amb formatge.
També ha de quedar molt bona acompanyant un bon bacallà.



12 comentaris:

ISABEL ha dit...

Hola Teresa, es boníssima la confitura de pebrot, jo la vaig descubrir no fa gaire i desde llavors sempre ting.
No sabia que eres de Isona.
Nosaltres anem sovint al Pallars
a Tremp.
Petonets

Tapa't de tapes ha dit...

Quina pinta! T'ha quedat brillant i molt ben feta, Teresa! Quines ganes de fer melmelada... m'agrada passar-m'hi hores, a veure si prenc nota de la teva! Petons

MaryLou ha dit...

Boníssima!!! jo la faig fa molt temps i ens agrada molt!!
Petonets

Jordi elsdivendresfavestendres ha dit...

Molt bona la confitura!!!

Prenc nota...

Petons.

Clara Quins fogons! ha dit...

M'encanta aquesta confitura! La faig normalment per Nadal per als canapès i sempre encanta a tothom!!!

Joan Benlloch ha dit...

Que bé vénen aquestes confitures (i les conserves casolanes en general), les tens a mà i et solucionen molts moments.

LaMirandolina ha dit...

M'encanta el pebrot! I m'agradaria fer aquesta confitura, però no tinc Termomix. Saps el mètode alternatiu per als qui no gastem aquestes modernors? Gràcies i records!

Visc a la Cuina ha dit...

Que original, m'agradaria provar-la!

starbase ha dit...

Uff, quina pinta. Jo n'he fet de pebrot verd amb llimona però de pebrot vermell em falta i crec que encara ha de ser millor -amb el punt dolç que ja porta el pebrot hummm- :)

Lo forner de Ponent ha dit...

nyam Teresa! Això dins un pastisset deu ser una delícia!

Roger

Anònim ha dit...

Aquesta melmelada també es pot utilitzar per a fer una vinagreta per ficar per sobre de una amanida...

Meritxell ha dit...

Bonissimaaaaa!

Moltes gràcies

Seguidors