ÍNDEX DE RECEPTES

14 de maig del 2014

MACARONS DE XOCOLATA (1a prova)

Després de molt temps volent intentar fer macarons, i no m'atrevia, ahir em van passar de primera mà la recepta del gran pastisser Chrisitan Escribà, i no em vaig poder resistir de provar-ho de seguida, i a veure què en sortia ...! Com es tractava d'una prova i no hi havia l'esperança que sortís bé, ho vaig fer amb 1/3 de les mides de la recepta que us poso.  A mesura que anava fent-los veia que quedaven prou vistosos...i per ser la primera vegada quedaven presentables. Estic prou contenta amb el resultat. La crema per a farcir-los la vaig improvisar, la de la recepta portava més feina i ja no tenia més temps, vaig fer una crema de formatge mascarpone amb melmelada de préssec (casolana).
Ahir els de casa ja m'havien dit que estaven bons, la meva intenció era no menjar-ne, però he de confessar que he picat... n'he compartit un amb un company de feina, no podia deixar de tastar-los, volia saber de 1a mà si estaven bons o no tan bons! l'he trobat boníssim, la textura de la galeta, la crema de l'interior, el gust de la combinació, molt bo! llàstima d'haver-ne fet només 6! Potser va ser la sort del principiant...però repetiré!
Estic contenta amb el resultat però continuaré millorant el repte!
MACARONS DE XOCOLATA
Ingredients
210 g de sucre llustre
40 g de sucre
125 g d'ametlla molta
2 c/s de cacau en pols
3 ous
Per la crema (recepta original)
150 g de mantega pomada
150 g de sucre
1 c/s d'ametlla molta
1 c/s d'avellanes picades
suc de llimona
Per la crema que he fet jo
100 g de formatge Mascarpone
50 g de melmelada de préssec
1 c/p de sucre llustre
Elaboració
Muntem les clares amb el sucre a punt de neu, ben fortes. les clares munten millor si ho fem amb un bol metàl·lic. Afegim el sucre llustre, el cacau en pols i l'ametlla molta i barregem fins a tenir tots els ingredients integrats, queda una massa brillant i enganxosa. Posem la massa en una mànega pastissera amb boca llisa i ampla, podeu fer-ho sense boca, tallant la punta de la mànega. Folrem una safata de forn amb paper sulforitzat, jo m'hi vaig marcar unes circumferències per tenir una guia de la mida a omplir i perquè quedessin de la mateixa mida (també venen un motlle de silicona per a macarons, però jo no el tinc), omplim, doncs, les circumferències, penseu que la massa s'expandeix una mica, deixeu una mica de marge. Deixem reposar fins que s'hagi format una capa en la part superior que quan la toqueu no s'enganxa, és senyal que estan a punt de coure.
Amb el forn preescalfat a 180, coem durant 8-10 minuts. Els deixem refredar damunt d'una reixeta.
Crema (recepta original)
Fem un almívar a punt de fil fluix (punto de hebra floja) fent bullir 0.75 dl d'aigua amb el sucre i el suc de llimona. Batem la mantega pomada amb l'ametlla molta, hi afegim l'almívar a poc a poc i les avellanes picades i batem fins que s'hagi integrat  tot.
Crema que he fet jo
Ben fàcil, en un bol posar el Mascarpone, el sucre llustre i la melmelada i barrejar bé, reservar-ho a la nevera per a que agafi una mica de cos.
Muntem els macarons
Agafem una mitat i l'untem amb la crema, la tapem amb una altra mitat.
c/s cullerada sopera
c/p cullerada de postre


11 comentaris:

Eva ha dit...

T'han quedat genials!!! jo animo a tothom a fer-ne, perquè si es segueix la recepta pas a pas s'obté un macaron de luxe!! m'encanta el farcit que has escollit, molt bona improvisació! Un petó!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Ostres Teresa, qué bé t'han quedat, jo encara no m'atreveixo.
Per cert ,'agrada molt més el teu farciment, han de estar o millor dit, estaven boníssims.
Petons.

les receptes que m'agraden ha dit...

Ostres doncs per ser la primera prova t'ha quedat ideal! Jo encara no m'atreveixo però ja cauran! jajaja

http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

Gemma ha dit...

Molt bé! T'asseguro que la primera prova que vaig fer jo no em van quedar així de bé :)
Enhorabona!
La teva crema pel farcit la trobo molt fàcil de fer. Recepta apuntada ;)

Tapa't de tapes ha dit...

òndia, molt bé, Teresa! La primera vegada, dius? Semblen molt assajats! és clar que tu ja ets experta pastissera i ja pots apunta als reptes 'high level' !! Petons!

Tapa't de tapes ha dit...

òndia, molt bé, Teresa! La primera vegada, dius? Semblen molt assajats! és clar que tu ja ets experta pastissera i ja pots apunta als reptes 'high level' !! Petons!

Su ha dit...

Pues se parece (muchísimo, es igual) a los de aquí, aunque a mí me empalagan un poco y me llama más la atención el semifrío de fresa de la entrada anterior. Un besote.

Unknown ha dit...

Teresa te han quedado perfectos. Besos

esborrar ha dit...

Doncs sembla que has passat aquesta primera prova amb nota! Fan molt bona pinta! Jo no he tingut tanta sort, hauré de seguir intentant-ho, que el resultat val la pena :)
Marta

ISABEL ha dit...

No he fet mai els macarons.
Hem semblen que son unes galetes força elaborades.
Tindré que provar.
Petons

Maite Sweet Food ha dit...

T'han quedat molt i molt bé!!La veritat es que jo encara no m'he atrevit a fer macarons despres de veure la teva entrada espero tenir l'oportunitat d'aqui poquet!! Un petonet

Seguidors