ÍNDEX DE RECEPTES

30 d’octubre del 2012

PANELLETS D'AVELLANA


La setmana passada a Cuines de TV3 van fer panellets d'avellana i em va cridar molt l'atenció doncs no n'havia vist ni sentit mai que se'n fes, però es veu que a la banda de Reus, que tenen les millors avellanes del món, és costum fer-los, segons van dir. Així que vaig prendre nota per provar i aquí teniu el resultat, fan una oloreta boníssima i l'aspecte també fa goig. N'he provat un... i està molt bo!! De la recepta original he canviat alguna coseta, en lloc de fer totes les boles d'un cop i sucar-les amb la clara d'ou batuda, l'he afegit a la massa, llavors ja queda enganxosa i us asseguro que els pinyons s'enganxen molt bé.
Us animo a que els feu!
També n'hem fet d'ametlla, amb la recepta que fa anys que fem i que podeu trobar AQUÍ.
Com veieu tenim una bona caixa de panellets, que porten feina, sí, però què bons seran!!

  BONA CASTANYADA!!!
PANELLETS D'AVELLANA
Ingredients (jo he fet aquestes quantitats, la meitat de la recepta original)
250 g de farina d'avellana o avellana crua i la triturem
125 g de sucre
1 ou gran o 2 petits+ 1 clara (si veieu que hi falta humitat afegim una mica més de clara)
150 g de pinyons
150 g de pinyons
140 g d'ametlla granet
Un grapat d'ametlles marcona
Elaboració
Vaig comprar les avellanes crues al mercat, i amb pell! Amb la Tmx les vaig triturar, a vel. progressiva 5-10 fins a aconseguir la textura de farina. (Aneu mirant perquè el que no volem és que es faci una pasta). L'aboquem en un vol gran, afegim el sucre i barregem bé amb les mans. Un cop ben barrejat hi afegim els ous i la clara i continuem barrejant amb les mans fins que quedi una massa homogènia. La reservem tapada amb film a la nevera durant 24 hores. És l´única precaució que hem de tenir.
Preescalfem el forn a 180º.
En un bol posem els pinyons, en un altre l'ametlla i en un plat l'ametlla marcona.
Amb una cullera de postres anem agafant porcions de massa, l'arrodonim i la passem pels pinyons amb els palmells de les mans fem pressió per tal que els pinyons quedin enganxats. Fem el mateix amb els d'ametlla en granet. En unes altres hi posem una ametlla marcona fent una mica de pressió sobre ella perquè quedi fixada. Pintem una mica per sobre amb rovell d'ou (aprofitem el de la clara que em posat sola)
Enfornem a 180 º durant una 12-15 minuts, depenent del forn, si teniu d'alt i baix millor.
Els traiem del forn i deixem refredar sobre una reixeta.

24 comentaris:

Fórmules Culinàries ha dit...

Nosaltres tb vam veure el cuines i també ens vam animar a fer-los! i la veritat és q ens han agradat força!!
són diferents xo molt bons!!
ptns!!

las recetas de mar ha dit...

Una pinta estupenda!!

Tapa't de tapes ha dit...

Em vaig perdre el cUines, així que és fantàstic que t'hagis animat a fer-los. Tampoc no n'havia sentit parlar mai, de panellets d'avellana! Han de ser de gust potent i bo, oi? Bona castanyada!!! Petonets

trifasic de baileys ha dit...

nyam nyam avui a inflar-nos a panellets!! bona castanyads!!!!

Chez Silvia ha dit...

I tant que son bons!!! Bona castanyada!!!! petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Jo tampoc he sentit a parlar d'aquest panellets amb avellanes, però s'ha de tastar que de ben segur sorprenen.
Petons i bona castanyada.

No tot són postres ha dit...

T'ho puc garantir les avellanes DOReus les millors.

Jo també els vaig veure al Cuines i em van cridar l'atenció... però el temps se m'ha tirat a sobre i ja no hi sóc a temps, però els tastaré encara que sigui fora de la data senyalada!!

PTNTS Dolça

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Hola Teresa que variats els has fet i quina pinta. Què gaudiu molt aquest vespre. Bona castanyada!

María ha dit...

Teresa cielo, con avellana tienen que estar de muerte, ademas de originales, te han quedado con un colorcito precioso, me han encantado. Besicos amiga

Gemma ha dit...

M'encanta l'avellana, així que aquesta versió de panellets em sembla sensacional!
S'hgaurà de provar, seguríssim!

esborrar ha dit...

Són molt originals. Segur que el gust també ho és, i t'han quedat molt bé. Bona castanyada!
Marta

MaryLou ha dit...

Vaig veure el programa i també em va cridar l'atenció, però ja ho tenia toto comprat.
T'han quedat molt macos!!!!
Petonets

QUIMA ha dit...

Una versio nova que ha de ser bonissima. No n'habia vist mai amb farina d'avellana.
Petons

Dolores-MiGranDiversion ha dit...

Seguro que no han quedado ni las migas... Bss

ISABEL ha dit...

Jo també els vaig veure a Cuines i en van fer ganes de fer-los, però ja tenia els ingredients comprats i al final, vaig fer els tradicionals.
Però queden a pendents.
Fan molt bona pinta.
Petons maca.

Teresa ha dit...

Els panellets d'avellana han tingut molt d'èxit! no n'ha quedat ni un! bé, dels altres tampoc...Us abimi a que en feu!
Gràcies per comentar!!! bona setmana!

Miquel ha dit...

otras estos no lo he probado nunca,me guardo la receta Teresa
peto

ANNAFS ha dit...

Aviam sil' any que ve en faig, no els he provat mai i la veritat és que m'ha sorprès.

La Cuina Violeta ha dit...

Hola Teresa,
Uns excel·lents panellets. Espero que hàgiu tingut una feliç castanyada.
Feliç setmana,
Nani

Cristina ha dit...

Teresa, precisament, dimecres una companya de ceràmica va comentar que els panellets també es fan amb farina d´avellana...i jo amb cara de sorpresa...Vés per on! Ara li hauré de dir doncs sí, tenies raó i els he vist de preciosos en el blog d´una companya blocaire.

ESTONES LLIURES ha dit...

Aquests d'avellana me'ls apuntaré per l'any vinent, ja m'agrada bastant més l'avellana que l'ametlla. Aprofito per quedar-me en el teu bloc. Per si t'interessa el meu http://estoneslliures.blogspot.com.es/

Miquel ha dit...

Teresa los he probado este año y están muy buenos.
Gracias por compartir
Bona castanyada
Peto

Anònim ha dit...

Me encanta la receta! Podrían hacerse con avellana tostada?

Judith ha dit...

segur que són molt especials aquests panellets! Moltíssimes gràcies per deixar-nos l'enllaç al Memòries.

petonets

Seguidors